1D Sistem Modelleme – Çeyrek Taşıt Süspansiyon Modeli ve Optimizasyonu

Taşıtların sürüş karakteristiklerinin incelenmesinde değişik taşıt modelleri kullanılmaktadır. Sürüş konforu seyir performansı açısından en etkili titreşim kaynaklarından biri yol üzerindeki çukurlar ve kasislerdir. Serbestlik derecesinin artması analizi kompleks hale getireceğinden, sadece dikey yöndeki titreşimler incelenmek istendiğinde sistem çeyrek taşıt modeline kadar indirgenebilir.

Sürüş konforu taşıt modelinin dikey yöndeki ivmelenme davranışı ile incelenebilir. Aracın dikey yöndeki davranışı (deplasman, ivmelenme) süspansiyon sisteminin parametrelerini optimize ederek iyileştirilebilir.

SIEMENS LMS AMESim’de hızlı bir şekilde çeyrek taşıt fiziksel modeli oluşturulabilir ve sistemin boyutlandırılması yapılabilir. Sonrasında DoE ve optimizasyon yapılarak parametrelerin sistemdeki etkinliği ve sınır şartları ile hedef fonksiyona en uygun sistem parametrelerini elde etmek mümkündür.

SIEMENS LMS AMESim
Araç Dinamiği kütüphanesinde farklı araç modelleri için hazırlanmış komponentler mevcuttur. Ayrıca diğer şasi alt sistemleri olan direksiyon, fren, tekerlek modelleri için ve araç motoru, aktarma organları, farklı araç modelleri (konvansiyonel, hibrit, elektrikli araç), kabin, elektrik & elektronik sistemleri için bir boyutlu (1D) çözümler sunabilmektedir.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *