Hat Sonu Kalite Kontrol Testi – Siemens Simcenter Anovis

Simcenter Anovis öncelikle dönen makinelerin hat sonu testi için kullanılan bir sistemdir. Yenilikçi Gürültü, Titreşim ve Dayanım (NVH) metriklerini kullanarak bileşen ve montaj anormalliklerini otomatik olarak tespit eder ve tanımlar.

Hat sonu testi, tam araç veya alt bileşenlerin amaçlandığı gibi çalışıp çalışmadığını test etmek için kullanılan üretim aşamasına entegre edilmiş bir işlemdir. Test edilen ürünler, başarılı / başarısız kararını verebilmek için, önceden belirlenmiş bir dizi değerlendirmeye tabi tutulur. Aşağıdaki videoda bir motorun hat sonu testi gösterilmektedir.

Simcenter Anovis (Acoustic Noise and Vibration Signal Analyzer -Akustik Gürültü ve Titreşim Sinyal Analizörü), içten yanmalı motorların, transmisyon sistemlerinin ve elektrik motorlarının üretimi sırasında oluşan hataları otomatik olarak tespit eder.

Bu makale aşağıdakileri kapsamaktadır:
1. Anovis sistemine genel bakış
2. Anovis donanımı
3. Anovis yazılımı
4. Chameleon
5. Sensörler
6. Uygulamalar
7. Referans malzemesi

1.Simcenter Anovis Sistemine Genel Bakış

Simcenter Anovis sistemi (Şekil 1) bir dizi donanım ve yazılım bileşeninden oluşur:
– Anovis donanımı (bazen Sinyal Kayıt Cihazı olarak da adlandırılır)
– Anovis yazılımı
– Sinyal işleme yazılımı (Anovis Sinyal İşleme)
– Görselleştirme ve yapılandırma yazılımı (Anovis Sinyal Analizörü)
– Sensörler (Mikrofon, ivmeölçer ve lazer vibrometre)
– Test tezgahı etkileşimi için çeşitli arayüz modülleri

Şekil 1: Simcenter Anovis Sistem Yapısı

Simcenter Anovis, test tezgahları ile kolay entegrasyonu sayesinde, test tezgahı yazılımındaki birçok öğeden biri olarak davranır.

2.Simcenter Anovis Donanım

Anovis donanımı (Şekil 2), ivmeölçerler veya lazer vibrometrelerle titreşim, ses, dönme hızı, sıcaklık ve tork dahil olmak üzere büyük bant genişlikleri üzerinde çeşitli sensör verisini kaydeder.

Şekil 2: Simcenter Anovis donanımı: kompakt DIN rayına monte edilebilir versiyon ve 19 inç rafa monte edilebilir ünite

Her kanala güç sağlayarak ICP sensörlerini destekler. Kanal sayısı ölçeklenebilir ve 19 inç rafa monte edilebilir bir ünitede veya kompakt bir DIN rayına monte edilebilir versiyon olarak mevcuttur. Donanım, Simcenter Anovis yazılımı ile sorunsuz bir şekilde entegre edilebilir.

3.Simcenter Anovis Yazılımı

Anovis yazılımı, belirli arızaları tespit etmeye yardımcı olan birçok objektif ses ve titreşim metriği içerir.

Anovis Sinyal İşleme, sinyal işleme işlevlerini sağlar. Normalde sensör kalibrasyonu veya kurulumun test edilmesi gibi amaçlar dışında, kullanıcı etkileşimi gerektirmez.

Şekil 3: Simcenter Anovis Sinyal Analiz Cihazı Yazılımı

Simcenter Anovis Analizörü, Anovis sisteminin kullanıcı arayüzünü oluşturur. Verilerin görselleştirilmesi ve analizi Anovis Analyzer ile yapılır. Ayrıca test kurulumlarının oluşturulması için de kullanılır.

Simcenter Anovis Analizörü ve Sinyal İşleme her uygulamada kullanılır ve Anovis sisteminin standart unsurlarıdır.

4.Chameleon

Hat sonu kontrol sistemi üretim hattınakurulduktan sonra, kullanıcının, donanım ve yazılımla neredeyse hiç etkileşim olmadığı için, burada kullanılan NVH metrikleri, ürün geliştirmede kullanılan klasik NVH testlerinde kullanılanlarda farklıdır.

Devreye alma sırasında, olası hataları algılayan NVH tabanlı metrikler, Simcenter Anovis yazılımında kontrol özelliği olarak ayarlanır. Anovis,test tezgahındaki her öğeyi bu metriklere göre kontrol eder ve başarılı / başarısız kararları verir. Şüpheli bir öğe varsa, inceleme alanına gönderilecek şekilde sıralanır.

Ama bilinmeyen kusurlar ne olacak?

Motor üreticisinin, bir bileşeni değiştirerek bu motorda bir değişiklik yaptığını varsayalım. Üretici bunu yaparken aynı zamanda yeni bir hata oluşturmuş olabilir. Bu Simcenter Anovis ile nasıl tespit edilebilir?

Simcenter Anovis, daha önce bilinmeyen bu tür bir arızayı tespit edebilen Chameleon adlı güçlü bir araç sunuyor. Ana avantajı, adaptasyon için mevcut üretimden, etiketlenmemiş verileri kullanmasıdır.

Şekil 4: Bir bukalemun gibi, Simcenter Anovis yazılımı yeni arızaları bulmak için otomatik olarak adapte olur.

Motorların çoğunun hatasız olduğu varsayılarak, Chameleon istatistiklere dayalı bir tolerans şeması oluşturur ve buna göre sapma gösterenölçümleri çıkarır. Böylece bu yeni tip arızaya sahip olan ürünlerin diğerlerinden otomatik ayrılması ve sonrasında kalite mühendisi tarafından hatanın kalite ile ilgili olup olmadığının incelenebilmesi sağlanmış olur.Eğer öyleyse, bu ölçülen verilere dayalı bir şekilde, çevrimdışı analiz kullanılarak, yeni bir kontrol metriği oluşturulabilir.

5.Sensörler

Farklı koşullarda en iyi şekilde çalışabilmek için Simcenter Anovis ile çeşitli algılayıcılar kullanılabilir.

Mikrofon: Kusur, az titreşim oluşturuyor ancak çok gürültüye neden oluyorsa kullanılabilir. Örneğin, Kayışlı tahrik sistemleri.

– Prob uçlu Anovis ivmeölçer: motorlar veya şanzımanlar üzerinde

– Lazer vibrometre: alan sınırlamaları nedeniyle bir mikrofon veya prob ucu takılamadığında

İvmeölçerler: en kritik bileşenlerini izlemek için rulmanlar ve şaftlar olmak üzere test tezgahına sabitlenebilir

6. Dönen Makinelerin Hat Sonu Test Uygulamaları

Şanzımanlar, içten yanmalı motorlar ve elektrik motorları dahil olmak üzere birçok farklı tipte döner sistem test edilebilir.

6.1. İçten Yanmalı Motorlar

Başarılı / başarısız kararları hem dizel hem de benzinli motorlarda yapılan soğuk testler ve sıcak testler sırasında alınabilir (Şekil 5).

Bir içten yanmalı motor için hata tanımı şu örnekleri içerir:

– Kam Mili: yüzey hataları, işleme izleri
– Valf dizisi: tıkırtı, çok büyük boşluk, arızalı HVA, yanlış monte edilmiş kam takipçisi / kam bırakıcı, arızalı kam takipçisi
– Membran pompası, yüksek basınç pompası: eksik itici, tahrik sorunları, yatak hataları
– Yağ pompası: diş kusurları, hatalı basınç kontrolü, yağ borusu tıkanıklığı
– Turbo şarj cihazı: hasarlar, geometri hataları
– Zamanlama tahriki: zincir sesleri, zincir gergisi arızaları, yanlış monte edilmiş zincir kılavuzu, zincir tekerleği hasarı, hizalanmamış zincir tekerlekleri
– Diş dişli tahrikleri: diş hasarı, yüzey kusurları, yanlış diş yan geometrisi, yanlış boşluk
– Dengeleme mili: senkronize olmama, tahrik sesleri
– Vakum pompası: yüzey hataları, çatlak izleri
– Piston, krank mili: gevşeme salınımı, biyel kolu boşluğu, parçacıklar

Şekil 5: Kalite kontrol hattındaki motorlar

6.2. Aktarım sistemleri

Otomatik, CVT ve manuel şanzıman sistemlerinin arıza tanımlama örnekleri şunları içerir:
– Dişli sorunları: düz dişli ve konik dişli setlerinden dişli sesleri, dişli hataları, gizliorderlar (makine siparişleri)
– Rulman sorunları: rulman sesleri ve hasarları
– Diğer sorunlar: yağ pompalarından kaynaklanan gürültü, vites değiştirme sesleri, yük değiştirme sesleri, dengesizlikler ve dönüş açısı analizi

6.3. Elektrikli Sürücüler

Simcenter Anovis ayrıca koltuk motorları, pencere kaldırma motorları, kapı kilit motorları, elektrikli direksiyon motorları, AC aktüatör motorları, silecek motorları ve beyaz eşya gibi motorlu tahrik mekanizmalarına sahip modüllerin anormalliklerini de tanımlar.

Hata örnekleri:
– Dengesizlik
– Yatak sesleri, yatak hataları
– Rotor titreşimleri
– Eksantriklik, rotorun yuvarlanması
– Mıknatıs eşleştirme
– Dişli ağları ve hasarlı dişli dişleri gibi dişli kusurları

7.Referans Materyal

Daha fazla bilgi için broşürü inceleyin.

Uygulama hakkında sorularınız için DTA Mühendislik Test Bölümü mühendisleriyle iletişime geçebilirsiniz.

Posts created 57

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top